چرا عسل برای درمان معده درد عصبی مفید است

 

معده درد عصبی یکی از بیماری های رایج در دنیای امروز است. متاسفانه تنش های عصبی، استرس و موارد مختلفی باعث بروز این عارضه در سیستم گوارش می شود. اگر دچار مشکلات گوارشی باشید و به پزشک حاذق یا طبیب طب سنتی مراجعه کنید، به احتمال بسیار زیاد، یکی از عوامل معده درد شما را اعصاب و روان تان معرفی می کند. این یعنی برای درمان مشکلات معده نباید به دنبال داروهای سیستم گوارشی باشید بلکه باید روانتان را درمان کنید.

شرایط پر اضطراب و استرس زا باعث می شود تا کل دستگاه گوارش به هم بریزد که یکی از مشکلات اساسی آن، معده درد است. البته متاسفانه بیماری هایی مثل کولیت یا سندروم روده تحریک پذیر نیز در بسیاری از موارد به دلیل همین شرایط ایجاد می شوند. در مواجهه با چنین بیماری هایی قطعا پیشگیری بسیار بهتر از درمان خواهد بود؛ اما در صورت ابتلا نیز باید خیلی سریع به فکر درمان باشید.

روش های مختلفی برای درمان معده درد عصبی وجود دارد. روش های شیمیایی که با مصرف قرص و داروهای شیمیایی پی گرفته می شوند و روش های سنتی که با داروهای طبیعی و گیاهی اجرا می شوند. ناگفته پیداست که اگرچه روش های شیمیایی زود بازده هستند اما عوارض جانبی زیادی برای بدن به همراه دارند.

در طب سنتی روش متعددی برای سلامت روان، کاهش استرس و رفع اضطراب وجود دارد که همگی می توانند برای پیشگیری و درمان معده درد عصبی مفید باشند. از بین روش های مختلف، استفاده از فراورده های زنبور عسل گزینه ای فوق العاده عالی است که خوشبختانه تحقیقات علمی زیادی نیز در این زمینه انجام شده است. از خواص ژل رویال برای کاهش استرس گرفته تا خاصیت ویژه بره موم برای درمان کولیت از جمله کاربردهای محصولات زنبور عسل برای چنین مشکلاتی هستند.

عسل طبیعی نیز در اکثر بیماری های عصبی یا گوارشی تاثیر گذار است. یکی از مهمترین کاربردهای عسل طبیعی، اثر این ماده بر معده درد عصبی است. درمان معده درد عصبی با عسل به امروز و عصر حاضر بر نمی گردد. از قرن ها پیش برای رفع استرس و همینطور معده درد به دلایل مختلف، عسل مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه اما محققان به صورت علمی به این نتیجه رسیده اند که درمان معده درد عصبی با عسل طبیعی امکان پذیر است.

؛؛   درمان معده درد عصبی با عسل؛ این بیماری از کجا نشئت می گیرد؟

در این مطلب تلاش کرده ایم تا به این سوال پاسخ دهیم که چرا عسل طبیعی برای درمان معده درد عصبی مفید است؟ قطعا اگر پاسخ این سوال را بدانید، بیشتر از عسل برای پیشگیری و درمان این بیماری استفاده می کنید

عسل طبیعی یک ماده ضد استرس است
تحقیقات علمی زیادی بر روی خواص ضد استرسی عسل طبیعی به عمل آمده است. عسل طبیعی می تواند استرس های مختلف را از فرد دور کند. دلیل بروز استرس می تواند متفاوت باشد. کمبود برخی مواد مورد نیاز بدن ممکن است فرد را در برابر تنش ها کم دوام ساخته و همین موضوع باعث بروز استرس در او شود. یک لیوان شربت عسل در مواقع پر استرس می تواند باعث آرامش بیشتر شما شود.

همانطور که می دانید یکی از دلایل اصلی بروز معده درد عصبی، استرس های گاه و بی گاهی است که به ویژه در شرایط کنونی جامعه بیشتر به سراغ افراد می آید. مصرف منظم عسل طبیعی می تواند هم شما را از استرس دور کند و هم از معده درد عصبی در امان باشید. می توانید کمی گرده گل نیز به عسل یا شربت عسل خود اضافه کنید. گرده گل نیز خواص فوق العاده ای برای کاهش استرس دارد.

عسل یک آرامش بخش طبیعی است
جدای از استرس، یکی از دلایل بروز معده درد عصبی، نداشتن آرامش است. این صلب آرامش گاهی به علت اضطراب های بی دلیل است و گاهی به علت های مختلفی دارد. خشم و عصبانیت نیز باعث به هم خوردن آرامش می شود. تمامی این موارد می توانند به حاد شدن معده درد عصبی کمک کنند.

عسل به عنوان یک آرام بخش طبیعی از سال ها پیش مورد استفاده بوده است. بسیاری از حکما طب سنتی ایران عسل را ماده ای شفابخش برای آرامش اعصاب و روان می دانند. این یعنی عسل طبیعی می تواند به رفع عصبانیت، اضطراب، افسردگی و... کمک کند. در نتیجه با آرامش بیشتر، خطر ابتلا به معده درد عصبی نیز دور خواهد شد.

عسل طبیعی مقوی معده است
دلیل مهم دیگری که از عسل برای درمان معده درد عصبی استفاده می شود، خواص عسل برای معده است. حتی اگر عسل نمی توانست باعث آرامش اعصاب و رفع استرس شود، باز به دلیل خواص آن برای معده و سیستم گوارش، می توانست برای درمان معده درد عصبی مورد توجه باشد. شاید یکی از معروف ترین خواص عسل طبیعی همین خاصیت آن برای رفع مشکلات معده است که معده درد عصبی نیز یکی از آن ها است.

درمان معده درد عصبی با عسل
علت دیگری که باعث شده عسل برای درمان معده درد عصبی مورد استفاده باشد، مواد معدنی فوق العاده ای است که در آن قرار دارد. یکی از دلایل بروز معده درد عصبی، کمبود مواد معدنی و ویتامین های موجود در بدن است. مصرف منظم و اصولی عسل طبیعی در این زمینه می تواند به فرد کمک کند تا مواد مورد نیاز را بدون هیچ عوارض جانبی به بدن خود منتقل کند. عسل در واقع یک مولتی ویتامین طبیعی و یک ماده سرشار از مواد معدنی است.

با تامین مواد معدنی، ویتامین ها و دیگر مواد مورد نیاز بدن، بسیاری از عوامل ایجاد کننده بیماری معده درد عصبی رفع خواهند شد. اصلا یکی از دلایل ضعف معده و همچنین استرس، اضطراب، عصبانیت و... کمبود مواد حیاتی برای بدن انسان است.

اگر می خواهید یک معجون فوق العاده از عسل طبیعی برای رفع معده درد عصبی درست کنید، بهتر است گرده گل و عسل را با هم ترکیب کنید. این ترکیب بیشتر مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن را داشته و می تواند نیاز بدن انسان را به صورت کامل رفع کند.

سخن آخر!
درمان معده درد عصبی با عسل طبیعی یکی از روش های طب سنتی برای مقابله با این بیماری است. عسل هم خواص فوق العاده ای برای معده انسان دارد و هم می تواند استرس، اضطراب و مشکل عدم آرامش را برطرف کند. به همین علت یک معجون فوق العاده عالی برای درمان معده درد عصبی است.